Annas blogg

september 16, 2010

Vad är rätt

Filed under: Allmänt — by annasgodsaker @ 8:19 f m


Jaha, då var hösten här, det känns jobbigt nu för det är så mörkt på morgonen när man går upp.
Har nu haft 2 vägningar på viktväktarna och det går ej så bra för mig, första veckan ner 0,2hg andra
veckan upp 0,3hg. Men jag vet vad det beror på jag var i Göteborg i helgen och åt och drack gott men
jag känner att det kommer att gå trögt. Jag tänkte höra med er vad ni tycker är rätt när det gäller mat tex viktväktar recepten är ju i regel gjord på bara magra produkter, jag tycker ej om att använda tex en 5% korv utan jag vill hellre ha en korv som är lite fetare pga jag tycker den har mer smak och inga konstiga tillsattser. Samma sak gör gör med grädde jag anväder matlagningsgrädde som är 15% ej lätt på 4%. Oftast så skiljer det ej så mycket i pp och jag tänker så här att jag ska ju minska min matsäck. Äter jag en mager korv kanske jag behöver 2 för att bli mätt och även fylla ut mina pp tar jag en korv som är fetare räcker det oftas med en korv. Vad tror ni?

3 kommentarer »

  1. Jag tror på naturliga lite fetare produkter! Jag tar hellre mindre och håller mig mätt längre! Så jag tycker att det är bättre att du tar en bit fetare korv, än två av den smala!!

    Peppkram

    Kommentar av Marie — september 16, 2010 @ 10:08 f m

  2. Hej!
    Tack så hemskt mycket för grattishälsningen :-).
    Snaaaart ska jag ta tag i alla mina kilon, då får vi peppa varandra igen.
    Stor Kram!!

    Kommentar av Emelie — september 17, 2010 @ 12:00 e m

  3. Jag använder också lite fetare produkter, speciellt när det gäller korv och matlagningsgrädde. Det skiljer sig inte alls så mycket pointsmässigt mer men mättar och smakar så mycket bättre. Du ska se att nästa vägning går så mycket bättre. Ge inte upp utan kämpa på.

    Kommentar av Angel — september 19, 2010 @ 10:10 f m


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

